Το Honda Super Cub (το Παπί για τους Έλληνες) έχει πια μια εξέχουσα θέση στην ιστορία των δίτροχων. Κατασκευάζεται συνεχώς επί έξι δεκαετίες σε πάνω από 100 εκατομμύρια αντίτυπα και έχει φέρει αμέτρητους ανθρώπους στη μοτοσυκλέτα, ενώ έχει υποστηρίξει τον βιοπορισμό άλλων τόσων σε τριτοκοσμικές χώρες.
Το πασίγνωστο σλόγκαν με το οποίο το παπί βγήκε να κατακτήσει τις ΗΠΑ --«συναντάς τους καλύτερους ανθρώπους πάνω σε μία Χόντα»-- θα πρέπει ίσως να διορθωθεί σε «συναντάς όλους τους ανθρώπους πάνω σε μία Χόντα».
Φυσικά το Super Cub δεν έμεινε ανεξέλικτο, παρότι βασικά ίδιο. Ειδικά το φετινό επετειακό μοντέλο (2018) γυρίζει τα ρολόγια πίσω, αφού τιμά τις ρίζες του με μια ρετρό αισθητική που συνδυάζει τα σύγχρονα χαρακτηριστικά (τροφοδοσία ψεκασμού για τον μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα) τα ρετρό (ταμπούρα στα φρένα).
Θα κατασκευάζεται μεταξύ άλλων χωρών και στην Ταϋλάνδη, όπου άρχισε ήδη και να πωλείται από τις 20 Ιανουαρίου. Για να γιορτάσει το γεγονός η Χόντα Ταϋλάνδης ανέθεσε στην εταιρεία χειροποίητων αξεσουάρ Κ-Speed τη δημιουργία ενός μοναδικού custom Super Cub παραδίδοντάς τους ένα τέτοιο παπάκι μέσα στον Δεκέμβριο με μοναδικό απαράβατο όρο στη δουλειά τους ότι το αποτέλεσμα έπρεπε να παραδοθεί μέσα σε έναν μήνα.
Οι άνθρωποι της K-Speed ρίχτηκαν με τα μούτρα στη δουλειά. Αποφάσισαν να τονίσουν την εικόνα του «ρετρομοντέρνου» που υπηρετεί η αισθητική του νέου Super Cub, δηλαδή να διατηρήσουν τα στοιχεία εκείνα που συνδέουν το παπί του 2018 με τον προ-προ-πάππου του '59 και να ενισχύσουν εκείνα που το συνδέουν με τη μοντέρνα εποχή.
Η πρώτη επέμβαση ήταν η αλλαγή του ονόματος σε «Super Power Cub», σε μια παιδικής έμπνευσης προσπάθεια να αναδείξουν τη μετατροπή. Ακολούθησαν οι πραγματικές επεμβάσεις, αφού αποφασίστηκε τι θα εξέφραζε το ρετρό και τι το μοντέρνο.
Στην πρώτη κατηγορία εντάχθηκαν με ενθουσιασμό το τιμόνι σε σχήμα ανοιγμένων φτερών, τα λάστιχα με την πρωτόλεια πριονωτή χάραξη, η ματ ασπρόμαυρη διχρωμία, τα ταμπούρα στα φρένα και το πιο ίσως διαχρονικό στοιχείο του παπιού, η ποδιά.
Τη μοντέρνα εποχή εκπροσωπούν τα φλας λυχνιών LED, το αλουμινένιο ψαλίδι και τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Το κάλυμμα του τιμονιού και ο μικρός πίνακας οργάνων αφαιρέθηκαν. Οι διακόπτες (μίζας και φλας) μεταφέρθηκαν σε μια χειροποίητη πλακέτα που καλύπτει το πάνω ρουλεμάν του λαιμού, λίγο πιο πίσω δε προσαρμόστηκε ένα απλό αναλογικό ταχύμετρο με ολικό και μερικό χιλιομετρητή.
Στο τιμόνι εκτός των σκριπ απέμειναν δεξιά μεν η μανέτα του εμπρός φρένου και η γκαζιέρα της Biltwell, αριστερά δε ένα διακριτικό κουδουνάκι, κλεμμένο από το ποδήλατο του συνεργείου
Το πίσω μέρος του πλαισίου (περιλαμβάνει και το μεταλλικό φτερό) πριονίστηκε εκεί που τελειώνει η σέλα και ύστερα το κολόβωμα καλύφθηκε από ένα χειροποίητο «γείσο». Το πλαστικό μπροστινό φτερό εξαφανίστηκε τελείως και ένα μεταλλικό κάλυμμα έντυσε το κλασικό μπροστινό με υστερούντα βραχίονα του παπιού, ισορροπώντας έξυπνα τον όγκο του στρουμπουλού ελαστικού (17 Χ 2.50) της V-Rubber.
Στην κάτω μεριά του αλουμινένιου ψαλιδιού στερεώθηκε μια αναδιπλούμενη δερμάτινη εργαλειοθήκη, αντικείμενο που εκπροσωπεί πιο σωστά το έργο της Κ-Speed σαν κατασκευαστή ανταλλακτικών aftermarket.
Η σειρά των αξεσουάρ της ονομάζεται Diablo και εμφανίζεται σαν αυτοκόλλητο στην ποδιά του Super Power Cub. Από την ίδια σειρά προέρχονται τα φλας και το πίσω φωτιστικό, η εξάτμιση και το πλαϊνό καπάκι με «νεύρα».
Πολλές ακόμα αλλαγές συνθέτουν την ταϋλανδέζικη κουλτούρα βελτιώσεων όπως τα καπάκια των βαλβίδων σε σχήμα χειροβομβίδας και τα τορνιρισμένα σε CNC μαρσπιέ. Η σέλα άλλαξε σχήμα και ντύθηκε με δέρμα ραμμένο με διακριτή ραφή που αναδεικνύεται χάρη στην αντίθεση που δημιουργεί το χρώμα της κλωστής και το σχέδιό της.
Το αποτέλεσμα υπερέχει καθηλωτικά του εργοστασιακού παπιού. Σε κάποιο άλλο σύμπαν η Honda θα ανέθετε την αισθητική του επετειακού παπιού της εξαρχής στην K-Speed –αν και αμφιβάλλουμε αν οι άνθρωποι της τελευταίας θα έβρισκαν το εταιρικό περιβάλλον ενός κατασκευαστικού γίγαντα, φιλόξενο.
Το καλύτερο που θα μπορούσε να περιμένει κανείς είναι μια περιορισμένη σειρά παραγωγής του συγκεκριμένου πρωτότυπου από την Honda Ταϋλάνδης. Αλλιώς δεν υπάρχει τρόπος να χαρεί ο κόσμος κάποιο Super Power Cub.
Πηγή
1 Σχόλια
Πρόκειται να έρθει και στην ελληνική αγορά το duper cub?
ΑπάντησηΔιαγραφή