Θέλοντας να σας ενημερώσουμε με σωστές πληροφορίες, ρωτήσαμε το τεχνικό τμήμα της Motul να μας δώσει κάποιες χρήσιμες συμβουλές.
Για ποιο λόγο πρέπει να αλλάζουμε υγρά φρένων;
Τα υγρά φρένων είναι υγροσκοπικά. Αυτό σημαίνει ότι απορροφούν υγρασία από το περιβάλλον, η οποία ενσωματώνεται στο σύστημα πέδησης. Η σύσταση του υγρού αλλάζει και μετά από κάποιο χρονικό διάστημα χάνει μεγάλο μέρος των ιδιοτήτων του, πράγμα που επηρεάζει κατά πολύ την αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος, κυρίως σε συνθήκες όπου χρειαζόμαστε την μέγιστη απόδοσή τους.
Τι συμβαίνει όταν τα υγρά φρένων απορροφούν πολύ υγρασία;
Η πίεση που δημιουργείται στο κύκλωμα πέδησης ξεκινάει από 800 psi σε ένα απλό φρενάρισμα και φτάνει έως 2000 psi σε ακραίες καταστάσεις. Αυτή η πίεση δημιουργεί υψηλές θερμοκρασίες, τέτοιες που δημιουργούν συνθήκες βρασμού εντός του κυκλώματος. Ανάλογα την προδιαγραφή, ένα υγρό φρένων μπορεί να αντέξει θερμοκρασίες από 200 C έως περισσότερους 300 C. Το υγρό λοιπόν που κυκλοφορεί στο κύκλωμα πέδησης πρέπει να είναι ικανό να αντέχει σε αυτές τις θερμοκρασίες.
Όταν η περιεκτικότητα σε νερό ξεπεράσει το όριο του 3%, τότε το σημείο βρασμού πέφτει τόσο χαμηλά, που ο κίνδυνος να δημιουργηθούν ατμοί (αέρας με άλλα λόγια) εντός του κυκλώματος αυξάνεται αισθητά. Ο αέρας όπως ξέρουμε έχει πολύ μεγαλύτερο λόγο συμπίεσης απ’ ότι τα υγρά. Με άλλα λόγια, στην περίπτωση που ασκηθεί μεγάλη πίεση στη κύκλωμα (δυνατό φρενάρισμα), στιγμιαία η θερμοκρασία θα ξεπεράσει τα όρια βρασμού, το νερό θα εξατμιστεί, θα γίνει πιο ‘συμπιέσιμο’ και η ικανότητα πέδηση θα μειωθεί αισθητά.
Αυτό το φαινόμενο πιθανόν να μην συμβεί σε κανονικές συνθήκες οδήγησης. Στην περίπτωση όμως που απαιτηθεί έντονο φρενάρισμα, το πιο πιθανό είναι να προδοθούμε από το σύστημά μας.
Ποιες είναι οι προδιαγραφές των υγρών φρένων;
Το Υπουργείο Μεταφορών των Η.Π.Α. (Department of Transportation – D.O.T.) έχει ορίσει για τον λόγο αυτό μια σειρά από προδιαγραφές που ορίζουν τις θερμοκρασίες βρασμού των υγρών, τη σύστασή τους καθώς και το ιξώδες τους.
0 Σχόλια