Δεν πρόκειται για μια απλή φόρμα αλλά για ένα ολοκληρωμένο σύστημα προστασίας του αναβάτη και καταγραφής δεδομένων τηλεμετρίας της μοτοσικλέταςΤο ολοκληρωμένο και παγκοσμίως πιο εξελιγμένο σύστημα φόρμας με αερόσακο που ενσωματώνει τεχνικά χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας.
Σημαντικότερα όλων:
1.Δεν απαιτεί επαφή με τη μοτοσικλέτα.
2.Ενσωματώνει πανίσχυρο σύστημα καταγραφής δεδομένων (data logging) ώστε ο αναβάτης να έχει τη δική του τηλεμετρία. Μάλιστα, το σύστημα τηλεμετρίας είναι εξελιγμένο από την 2D, την εταιρεία που εμπιστεύονται οι μεγαλύτερες ομάδες του MotoGP. H Dainese D-air® Race Suit είναι μια φόρμα που ενσωματώνει προστασία του αναβάτη με αερόσακο, επιπλέον της συμβατικής προστασίας που προσφέρουν οι κορυφαίες φόρμες της Dainese.
Επιγραμματικά τα χαρακτηριστικά της Dainese D-air® Race Suit.
-Προστασία από τραυματισμούς των ώμων και της κλείδας.
-Περιορίζει την υπερέκταση και την κάμψη του αυχένα.
-Περιορίζει την υπερβολική μετατόπιση των οστών των ώμων.
-Όταν φουσκώσει, ο αερόσακος, σταθεροποιεί τα προστατευτικά των ώμων και της πλάτης, εκεί ακριβώς που πρέπει για να μεγιστοποιηθεί η προστασία.
Πως προστατεύει η Dainese D-air® Race Suit;
Η D-air® Racing λειτουργεί χωρίς καμία επαφή με τη μοτοσικλέτα. Αυτή ήταν μια στρατηγική επιλογή της Dainese όταν ξεκίνησε να σχεδιάζει το σύστημα καθώς το να υπάρχει κάποιο καλώδιο που θα φέρει επαφή με τη μοτοσικλέτα έχει τα εξής μειονεκτήματα:
-Είναι πολύ δύσκολο να βρει κανείς σημείο επαφής με μια αγωνιστική μοτοσικλέτα.
-Τα συστήματα με καλώδιο δεν ενεργοποιούνται εάν ο αναβάτης δεν χωριστεί από τη μοτοσικλέτα.
-Το καλώδιο ταλαντώνεται στις υψηλές ταχύτητες.
-Το καλώδιο μπορεί να μπερδευτεί πάνω στον αναβάτη και περιορίζει τις κινήσεις του.
-Υπάρχει κίνδυνος το σύστημα να ενεργοποιηθεί κατά λάθος.
Η D-air® Racing έχει τύχει γενικής αποδοχής στους αγώνες παγκόσμιου επιπέδου καθώς δεν απαιτεί καμία αλλαγή ή προσαρμογή από τον αναβάτη ή την ομάδα του.
Πόσο προστατεύει η Dainese D-air® Race Suit;
Μετά από δοκιμές αποδεικνύεται ότι η Dainese D-air® Race Suit προσφέρει μείωση κατά 90% της ενέργειας του ατυχήματος σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα προστασίας.
Η Dainese D-air® Race Suit έχει σχεδιαστεί για χρήση στις πίστες και ενεργοποιείται όταν:
-Η μοτοσικλέτα πέσει από υποστροφή (απώλεια πρόσφυσης στο μπροστινό σύστημα).
-Η μοτοσικλέτα πέσει από υπερστροφή (απώλεια πρόσφυσης στο πίσω σύστημα).
-Η μοτοσικλέτα κάνει highsiding.
Η Dainese D-air® Race Suit θα φουσκώσει σε 30ms στα βιαιότερα ατυχήματα με υψηλή ταχύτητα, ενώ πετυχαίνει και χρόνους όπως 15ms (ο χρόνος περιλαμβάνει ενεργοποίηση + φούσκωμα αερόσακου).
Ο αερόσακος.
Η Dainese D-air® Race Suit έχει έναν αερόσακο με όγκο 5lt και αυτός φουσκώνει με υψηλή πίεση αερίου.
Ο αερόσακος έχει τρισδιάστατη δομή προσφέροντας ελεγχόμενη ανάπτυξη, που συνδυάζει διόγκωση με υψηλή πίεση που του επιτρέπει να διαμορφώσει ένα σχήμα και μέγεθος το οποίο έχει υπολογιστεί με λεπτομέρεια ώστε να προστατέψει το σώμα του αναβάτη.
Τα παραπάνω δημιουργούν τις συνθήκες ώστε να ολοκληρωθεί η μεγαλύτερη δυνατή προστασία με τον μικρότερο όγκο.
Η Dainese D-air® Race Suit κατασκευάζεται σε 4 διαφορετικά μεγέθη ώστε να προσφέρει μέγιστη άνεση και προστασία σε όλους τους αναβάτες.
Αξιοπιστία – Προδιαγραφές
Η Dainese D-air® Race Suit καλύπτει συγκεκριμένες αυστηρές προδιαγραφές TUV SUD σύμφωνα με τα παρακάτω standards:
-Product – Automotive
ECE 10.03; Alternative: 97/24/EC*2006/120/EC, Chapter 8, 97/24/EC*2006/120/EC
-Product – General for Radio and telecommunications 1999/5/EC – RTTE
-Product – Functional Safety, IEC 61508 – Functional safety of E/E/PE electronic safety-related systems
-Product – General Safety of Personal Protective Equipment, PPE directive 89/686/EEC
-Quality System Management, ISO/TS 16949 – QMS certification, ISO 9001
Τα επίπεδα του Safety Integrity Levels SIL 1 και SIL 2 παίζουν σημαντικότατο ρόλο ανάμεσα στα πιστοποιητικά του Dainese D-air®. Το SIL 4 είναι το επίπεδο που απαιτείται από τις πυρηνικές εγκαταστάσεις. Αυτές οι αυστηρότατες προδιαγραφές αφορούν το επίπεδο ασφάλειας ενός συστήματος. Το SIL 1 αντιπροσωπεύει την αποτελεσματικότητα, ενώ το SIL 2 την μη αλληλεπίδραση.
Για να αποκτηθεί πιστοποιητικό SIL2 ένα σύστημα πρέπει να πιστοποιηθεί για έναν κύκλο που θα έχει λιγότερες από μία αποτυχίες στις 1.000 ώρες λειτουργίας.
Η Dainese D-air® ξεκίνησε να εξελίσσεται το 2000 και από τότε έχει καταγραφεί τεράστια εμπειρία:
-Σε βάθος αναλύσεις γεννητριών αερίων, αερόσακων, λογισμικού και hardware
-Εκτεταμένη έρευνα και εξέλιξη στην εργονομία και την άνεση του συστήματος
-Αμέτρητες δοκιμές από γνωστούς και καταξιωμένους φορείς(TNO, MYRA, CIDAUT, TUV, DEKRA)
Δεν ενεργοποιείται κατά λάθος
Η Dainese D-air® Racing έχει δείξει σε πολλές περιπτώσεις ότι το σύστημα δεν εξαρτάται από την ικανότητα των αναβατών να ελέγξουν τη μοτοσικλέτα τους. Το σύστημα δεν ενεργοποιείται εάν ο αναβάτης δεν έχει πτώσει, ακόμη και εάν βιώσει κάποια βίαιη φάση επάνω στη μοτοσικλέτα.
Τηλεμετρία
Η Dainese D-air® Race Suit προσφέρει επιπλέον στους αναβάτες τη δυνατότητα ενός πανίσχυρου συστήματος καταγραφής δεδομένων και επιδόσεων, καταγράφοντας δεδομένα τηλεμετρίας, τα οποία στη συνέχεια μπορούν να αξιολογηθούν στον υπολογιστή.
Το σύστημα τηλεμετρίας περιλαμβάνει τις εξής δυνατότητες:
-Καταγραφή των δεδομένων χρονομέτρησης και της ταχύτητας μέσω GPS
-Τηλεμετρία GPS που αφορά τη μοτοσικλέτα και διαγράμματα σε σχέση με το χρόνο
-Στοιχεία επιτάχυνσης
-Γραμμή οδήγησης επάνω σε χάρτη
-Συνεργασία με Google Earth
-Δυνατότητα εναλλαγής χρωμάτων για τα διάφορα δεδομένα
-Δυνατότητα δημιουργίας διαγραμμάτων
-Δεδομένα διαμήκους και εγκάρσιας επιτάχυνσης ώστε να είναι δυνατό να εντοπιστούν γλιστρήματα
-Το σύστημα τηλεμετρίας έχει εξελιχθεί από τη Γερμανική εταιρεία 2D, γνωστή για το ότι προμηθεύει με τέτοια συστήματα τις μεγαλύτερες ομάδες Formula 1 και MotoGP.
Συστήματα που ενσωματώνει η Dainese D-air® Race Suit
-Τρία επιταχυνσιόμετρα
-Τρία γυροσκόπια
-Μια μονάδα GPS
-2GB εσωτερική μνήμη
-Μονάδα επικοινωνίας με τον αναβάτη με LED
-Μπαταρία ιόντων λιθίου
Πνευματικά συστήματα
-«Κρύα» γεννήτρια αερίου
-Αερόσακος 3D, πατέντα της Dainese
-Ειδικά σχεδιασμένη καμπούρα
-Επιπλέον βάρος 650gr
0 Σχόλια